Dziś przygotowałem zapis webinaru, który miałem ostatnio okazję prowadzić we współpracy z Polską Izbą Firm Szkoleniowych. W webinarze pojawił się na chwilę też Wojtek Drabko, dyrektor Izby, i opowiedział o Dniach Uczenia się Dorosłych, które przed nami. To bardzo fajna inicjatywa, do której jeszcze na pewno wrócę i będę brał w niej udział. Póki co, skupiamy się na temacie czyli jak potraktować webinary, aby stały się równoważnym produktem.
Zależało mi na tym, aby pokazać w pigułce, że czynniki ważne dla wprowadzenia tej formy uczenia czy promocji do swojej oferty są bardzo różne, ale z pewnością namacalne. Z jakiegoś powodu wiele firm szkoleniowych wciąż unika tej formy uczenia, choć jak ulał pasuje ona do ich profilu. Często zasłaniają się brakiem środków na rozpoczęcie, oporem ze strony zarządu czy nawet samych trenerów, którzy nie chcą „gadać do kamery”. Czasem rzeczywiście webinary są pomysłem nietrafiony, ale mam wrażenie, że co najmniej tak samo często jest to kwestia braku wiedzy i strachu przed konsekwencjami. Nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował nieco załatać tej dziury. To webinarium było jedynie początkiem szerszych działań, ale do tego jeszcze wrócimy.
Zapraszam do oglądania i komentowania!. Może was zainteresować również: