Jak ostatnio pisałem, że mnie kilka tygodni nie będzie, bo muszę przysiąść na poważnie nad nowymi tematami, to miałem na myśli, między innymi, to – dziś pierwszy odcinek serii Jak to się zaczęło, a w nim gry komputerowe.
Nie cała historia, ale ten jeden moment przełomowy, od którego przestało byś dziwne, że komputery, a więc profesjonalne i skomplikowane narzędzia pracy naukowców stały się platformami do tworzenia i uruchamiania programów takich, jak gry komputerowe. Po co – zadałem sobie kiedyś takie pytanie. Dotyczy ono nie tylko gier, ale wielu różnych aspektów naszej współczesności, dlatego będę na bieżąco odpowiadał na pytanie: Jak to się zaczęło?
Dosyć tego wstępu – dziś wspomniane gry komputerowe, w zasadzie jedna, szczególna:
Pierwsza seria to, jak na razie, pomysł na 8 odcinków, a tematy wcale nie będą tylko i wyłącznie technologiczne. Tym samym seria wydaje się trafiać do szerszego widza, niż czytelnicy mojej strony, co w pełni oddaje moje rozumienie nowoczesnej, autorskiej telewizji w internecie. Jak będzie w rzeczywistości, to się okaże, ale liczę na to, że formaty takie, jak ten będą zdobywały popularność, co już zresztą ma miejsce.
Jeszcze kwestia techniczna – jak można zauważyć, projekt jest robiony na zielonej ścianie, co wydało mi się kompromisem, ale jednocześnie strasznie mi ciążyło na początkowym etapie. Aż do momentu, gdy wpadłem na to, aby wykorzystać taką stylistykę glitch, lekko uszkodzonych nagrań, trochę przypominających VHS, a trochę problemy z kodowanie. Chyba czołówka najlepiej oddaje to, o co mi chodziło. W pierwszym odcinku nie chciałem przekombinować, żeby forma nie zjadła treści, ale jednocześnie miałem pomysł, żeby kolory wyrównać do takich odcieni trochę zielonkawych, trochę bleach. Co, moim zdaniem, broni się w tej konwencji. I to jest właśnie elementy procesu tworzenia własnego formatu. Czasem na początku nie wiadomo jeszcze, co to będzie, ale z czasem po prostu trzeba wiedzieć. Mówiłem o tym podczas tego wystąpienia, ale teraz pora to udowodnić w praktyce.
Zapraszam do komentowania. Bardzo mi to pomoże w rozwijaniu tej serii.